یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۴۶:۱۴مهر

فرماندار خرمشهر عنوان کرد:
۲۱۰ میلیون یورو برای لایروبی کارون در خرمشهر نیاز است

باشگاه خبری فراساحل: فرماندار خرمشهر گفت: برای رساندن آبراهه کارون به عمق ۹ متر در مقطع خرمشهر، به ۲۱۰ میلیون یورو اعتبار نیاز داریم.  به گزارش باشگاه خبری فراساحل ولی الله حیاتی جمعه شب در جلسه بررسی مشکلات اقتصادی شهرستانهای آبادان و خرمشهر که با حضور استاندار و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه برای اقتصاد خرمشهر با توجه به مزیتها و پتانسیلهای موجود، سه گزینه مبادلات تجاری و بندر خرمشهر، کشاوزی و صنعت مد نظر است، افزود: در بحث مبادلات تجاری، خرمشهر از دیرباز بزرگترین بندر ایران بوده که اگر می خواهیم این بندر به شرایط پیش از جنگ برگردد، امکان تردد و پهلوگیری برای کشتی های غول پیکر افراهم و اشتغالزایی صورت گیرد، نیازمند بودجه ای معادل ۲۱۰ میلیون یورو برای رساندن آبراهه کارون به عمق ۹ متر پیش از جنگ هستیم.

وی اظهار کرد: با لایروبی کارون در مقطع خرمشهر، کشتی های غول پیکر در اسکله های بندری این شهر پهلو می گیرند و از این طریق شرکتهای خدماتی نیز به خرمشهر می آِیند و اشتغال بندری خرمشهر رونق می گیرد. حیاتی تصریح کرد: در زمان حاضر در شلمچه روزانه حدود ۲.۵ میلیون دلار صادرات غیر نفتی انجام می شود ضمن آنکه در بندر خرمشهر نیز صادرات غیر نفتی به قوت خود باقی است.  به گفته وی برای نخستین بار امسال، تراز منطقه آزاد اروند، صادراتش بر واردات آن فزونی گرفت. فرماندار خرمشهر با بیان اینکه ۹۰ درصد عملیات تجاری منطقه آزاد اروند از طریق مرز شلمچه و بندر خرمشهر انجام می شود، گفت: در صورت رونق کسب و کار در بندر خرمشهر، اشتغال پایدار به وجود می آید، در حوزه مرز، نظام جمهوری اسلامی در خرمشهر اقدامات ارزشمندی را به انجام رسانده است. 

حیاتی افزود: در دولت تدبیر و امید به موضوع تبادلات مرزی توجه ویژه ای شده به گونه ای که ما در همین دولت، بزرگترین پایانه مسافری مرزهای زمینی با کشور عراق را در مرز بین المللی شلمچه با هشت هزار متر مربع زیربنا و ۳۲ گیت ورود و خروج که قادر به نقل و انتقال ۱۰۰ هزار است را احداث کردیم. وی اظهار کرد: آنچه را که ما از نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواهانیم آن است که ما رویدادهایی را در خرمشهر داریم که ملی هستند و توجه و بودجه ملی را نیز نیازد دارند که از مهمترین آنها می توان به گنگره عظیم اربعین اشاره کرد. در سال گذشته با همت استاندار خوزستان و با پشتیبانی منطقه آزاد اروند، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از مرز شلمچه ترددی کاملا آسان، روان و امنی را داشتند.

حیاتی با اشاره به اینکه مرز شلمچه به عنوان مرز شماره یک تردد زائران در ایام اربعین شناخته شده است، گفت: در این باره زیرساختهای زیادی را را از طریق اعتبارات استانی و سازمان منطقه آزاد اروند هزینه کردیم اما توجه به این نکته ضروریست که پرداختن به این رویداد بزرگ نیازمند اعتبارات ملی است. فرماندار خرمشهر، راهیان نور را یکی دیگر از رویدادهای ملی در خرمشهر خواند و افزود: در یک پیک زمانی یک ماهه بیش از چهار میلیون نفر در قالب راهیان نور به خرمشهر می آیند و در شهری که زیر ساختش برای ۲۰۰ هزار نفر ایجاد شده اینها ورود و استفاده می کنند و به طور قطع این زیر ساختها جوابگوی این حجم از زائر را ندارد.

حیاتی اظهار کرد: امسال به دستور استاندار خوزستان، شهرداریهای سراسر استان برای خدمات رسانی بسج شدند ضمن اینکه بخش اعظمی از پشتیبانی منطقه آزاد اروند نیز به این امر اختصاص یافت که انتظار می رود برای این موضوع نیز چاره اندیشی شود و اعتبارات ملی به خرمشهر تزریق شود.  وی کشاورزی را از دیگر محورهای  توسعه خرمشهر خواند و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در مدت چهارسال فعالیت اش، ۱۰ هزار هکتار از اراضی خرمشهر را در قالب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری موسوم به طرح مقام معظم رهبری تعریف کرد و استاندار نیز در این باره دستور اکید داد، ۶ هزار هکتار دیگر نیز به این ظرفیت افزوده شد و با زیر سازی، ایجاد کانالهای آبرسانی و تسطیح اراضی و به خصوص در حوزه شلمچه امسال توانستیم حدود سه هزار هکتار از ۱۰ هزار هکتار یاد شده را به زیر پوشش کشت پائیزه ببریم.

حیاتی در زمینه اقدامات دولت در بندر خرمشهر یادآور شد: دولت تدبیر و امید در بحث پس کرانه های بندر خرمشهر، بزرگترین پایانه کانتینری را در دست احداث دارد که عملیات اجرایی آن آغاز شده است. وی گفت: در تاسیسات دریایی خرمشهر نیز اسکله ها و سکوهایی را که پیشتر در کشورهای خارجی ساخته و وارد می شد اکنون بومی سازی شده و جوانان خرمشهری و آبادانی خودشان آنها را می سازند، اما متاسفانه به دلیل نبود سفارش کاری، همین زیر ساخت و اشتغال ایجاد شده که چیزی حدود سه هزار نفر است در حال تحلیل رفتن است و لذا ما خواهان این هستیم که در این باره نیز چاره اندیشی شود.

فرماندار خرمشهر افزود: از دستور اکید رئیس جمهور در استقرار گمرک در گیت های ورودی و خروجی منطقه آزاد اروند که بارقه امیدی را در دل مردم خرمشهر ایجاد کرد، قدردانی می کنم، امید می رود با همت بلند دولت مردان و همکاری و فعالیتی که در مجموعه استان وجود دارد، با اجرای آن رضایت مندی مردم را نیز در این رابطه موجب شویم. 



  کد خبر : 3428
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  مهر

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :